سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در شستن دستی لباس ها از پودر ماشین لباسشویی استفاده نکنید

اگر می‌خواهید لباس های شما بیشتر بمانند از پودر ماشین لباسشویی در شستن دستی آنها استفاده نکنید. شاید با خودتان بگویید که پودر ماشین لباسشویی بهتر می شوید اما اینگونه نیست. ما در ادامه دلایل این کار را بیان می کنیم با ما همراه باشید.

 

پودر ماشین لباسشویی برای همه لباس‌ها به درد می‌خورد، درست است؟ خیر. قبل از اینکه لباس‌های ظریف و حساس که باید با دست شسته شوند را با پودر ماشین لباسشویی بشوید، صبر کنید. آنزیم‌های پودر ماشین لباسشویی می‌توانند به تدریج رشته‌های ظریف پارچه‌هایی مانند پشم و ابریشم را از هم باز کنند. استفاده از پودر صابون طراحی شده برای شستشوی لباس‌های حساس بهترین راه برای تمیز و جلوگیری از صدمه دیدن آنهاست.

 

شاید تصور کنید که پودر ماشین لباسشویی به دلیل قدرت بالایی که در شست و شوی لباس‌ها دارند قادرند هرگونه قارچ یا باکتری را به طور کامل از بین ببرند اما باید بدانید که استفاده نادرست از این پودر و برخورد با دست ، امکان بروز بیماری های پوستی یا آلرژیک می شوند. برای همین از تماس دست با این پودرها باید حذر کرد.

 

راه درست شستن دستی

در اینجا نکات قدم به قدمی شستن لباس‌هایی که باید با دست شسته شوند را توضیح می‌دهیم. در این کار نیازی به استفاده از پودرهای لباسشویی قوی نیست.

 

1- روی لکه‌ها از یک لکه‌بر خیلی خوب استفاده کنید.

 

2- پودر لباسشویی دستی را به تشت پر از آب گرم اضافه کنید (برچسب لباس برای دمای آب نگاه کنید و دمای آب را بررسی کنید.)

 

3- اجازه دهید که پودر به طور کامل در آب حل شود.

 

4- دکمه‌ها، زیپ‌ها و هر چیزی دیگری را در لباس‌ها ببندید.

 

5- لباس‌ها را داخل آب فرو کنید و به آرامی ورز دهید.

 

6- بگذارید لباس‌ها به مدت 15 دقیقه در آب بمانند.

 

7- با آب سرد آبکشی کنید ( به برچسب لباس برای دمای نگاه کنید).

 

8- با فشار آرام روی لباس‌ها آب را خارج کنید. از پیچاندن خودداری کنید.

 

9- لباس را روی یک حوله قرار داده و حوله را لوله کنید. روی حوله فشار دهید تا رطوبت باقیمانده خارج شود.

 

10- لباس‌ها را در هوای آزاد روی لباس خشک‌کن یا بند رخت خشک کنید.

 

چه لباس‌ هایی را باید با ماشین لباسشویی یا دست بشویید؟

1- لباس‌هایی با جنس ابریشم را باید با دست بشوید مگر این که بر روی اتیکت درج شده بر روی لباس‌تان به شما این امکان را داده باشد که لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید، برنامه‌ی ماشین لباسشویی را باید در 30 درجه‌ی سانتی‌گراد و بر روی لباس‌های ظریف قرار دهید. نکته ی مهم و قابل توجهی در رابطه با لباس‌های ابریشم وجود دارد،: برای اینکه لباس‌تان با جنس ابریشم خشک شود ، هرگز لباس‌تان را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید، در فضای معمولی خانه قرار دهید تا لباس‌تان خشک شود.

 

2- لباس‌هایی با جنس کتان را می‌توانید با کمک ماشین لباسشویی بشوید و در دمای 50 درجه ی نه بیشتر. برای خشک شدن لباس‌های کتان نیز توصیه می‌شود که این لباس‌های را نیز در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید.

 

3- نحوه‌ی شست و شوی لباس‌هایی با جنس نخ نیز همانند شست و شوی لباس‌هایی با جنس کتان می‌باشد فقط در تنها موضوعی که تفاوت دارند این است که لباس‌هایی با جنس نخ را می‌توانید در معرض مستقیم نور خورشید قرار دهید در صورتی که در لباس‌هایی با جنس کتان، شما چنین اقدامی را نمی‌توانستید انجام دهید.

 

4- لباس‌هایی با جنس پشم را می‌توانید در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید اما نه با برنامه‌ی شست و شوی بلند مدت بلکه با برنامه‌ی شست و شوی کوتاه. برای شستن لباس‌های با جنس پشم نیز بر روی اتیکتی که بر روی لباس درج شده است دقت بفرمایید، ممکن است شما این امکان را نداشته باشید که لباس را در داحل ماشین لباسشویی بشویید و فقط باید لباس را با استفاده از دست بشویید.

 

5- لباس‌هایی که دارای کرک، پرز هستند را بهتر است به تنهایی داخل ماشین لباسشویی قرار دهید تا به لباس‌هایی دیگر کرک را پس ندهند.

 

شستن لباس های زیر با ماشین لباسشویی

لباس‌های زیر یکی از اصلی‌ترین منابع انتشار میکروب در فضاهای بسته و مرطوب‌ هستند؛ به همین دلیل بهتر است که لباس‌های زیر را به همراه سایر لباس‌ها در محفظه ماشین لباسشویی نریزید.

 

همچنین در صورتی که لباس‌های دیگر شما بسیار چرک باشد، این چرک و آلودگی به لباس‌های زیر سرایت می‌کند و منجر به ایجاد عفونت و یا تحریک پوست می‌شود بنابراین توصیه می‌شود که لباس‌های زیر، جدا از لباس‌های دیگر و با آب داغ شسته شوند.

 

حتی اگر قصد شستشوی آنها در ماشین لباسشویی را دارید بهتر است این گونه البسه را به تنهایی با آب داغ و با دور تند ماشین لباسشویی بشویید که البته این امر می‌تواند منجر به آسیب زدن به بافت ظریف لباس های زیر گردد؛ بنابراین بهتر است به جهت افزایش طول عمر لباس‌های زیر، آنها را با دست بشویید و پس از شستشو نیز در فضای آزاد پهن کنید تا با جریان هوا و با کمک تابش نور آفتاب خشک شوند. نمایندگی تعمیرات وستینگهاوس آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

 

ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی

در راستای پیشگیری از ماندن آلودگی‌ها و میکروب‌ها در محفظه ماشین لباسشویی می‌توانید پس از چندین بار شستشو با ماشین لباسشویی، یکبار ماشین را بدون لباس و با ریختن مواد ضدعفونی کننده مانند سفیدکننده در آن روشن نمایید تا محفظه ماشین لباسشویی عاری از میکروب گردد.

منبع: در شستن دستی لباس ها از پودر ماشین لباسشویی استفاده نکنید