سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تنظیم دمای یخچال فریزر دوو

یکی از این تغییرات در یخچال فریزرهای جدی استفاده از مدارهای الکترونیکی بجای ترموستات ها و سیستمهای کنترل کننده مکانیکی است.  اطلاع از این تغییرات و آشنایی کامل به مدارهای الکترونیکی می تواند تعمیر برد یخچال دوو را راحت تر کند. تعمیرکاران ما آشنایی کاملی به تمام تجهیزات مدرن یخچال فریزر و ساید بای ساید دوو دارند و برد یخچال دوو نیز استثنا نیست.
تعمیرگاه مرکزی دوو
اگرشما درباره برد یخچال فریزر دوو خود به مشکلی برخورد کرده اید در هر کجای تهران و کشور عزیزمان باشید می توانید با تعمیرات یخچال فریزر دوو و تعمیرات ساید بای ساید دوو تماس بگیرید تا نسبت به تعمیر برد یخچال فریزر دوو اقدام شود.

تعمیرگاه مرکزی دوو

تنظیم دمای یخچال فریزر دوو

تنظیم دمای ترموستات – در یخچال فریزر های عادی تنظیم درجه با ترموستات درون یخچال صورت می گیرد که به صورت یک ولوم و یا یک شاسی هستند. در ولومی غالبا درجه از 0 تا 5 است که در شماره صفر یا off یخچال خاموش است و در شماره پنج یا max حداکثر سرما یا برودت را دارد بهترین حالت شماره سه است. در مدل شاسی اهرم بهترین حالت دمای نرمال است.
تنظیم دمای یخچال فریزر دیجیتال – یخچال فریزر هایی که دمای آنها دیجیتالی است دمای نرمال برای یخچال 3 یا 4 و برای فریزر 18-  تا 20-  است.
برای یخچال فریزر ساید بای ساید هم تنظیم دما تفاوتی ندارد و به همین صورت است.
برای یخچال فریزر هایی که درجه با فارنهایت F تنظیم می شوند. تنظیم دمای یخچال بایست بین 32 تا 40 درجه فارنهایت (0 تا 4 درجه سانتیگراد) باشد. فریزر شما باید روی 2- تا 4- درجه فارنهایت تنظیم شود.

عیب یابی یخچال فریزر دوو

R1- زمانی که حسگر یخچال اتصال کوتاه کرده یا قطع شده است. برای رفع عیب با توجه به دمای محیط آنرا کنترل کنید. در صورت درست بودن حسگر یخچال، ارور حذف می شود.
RT- وقتی که حسگر RT اتصال کوتاه کرده یا قطع شده یا شرایط کنترلی حسگر  RTاز بین رفته است. برای رفع عیب اگر حسگر  RT درست شود ارور حذف می شود.
D1 – حسگر برفک زدائی اتصال کوتاه کرده یا قطع شده است. برای رفع عیب اگر حسگر برفک زدایی درست شود ارور حذف می شود.
Door- وقتی که حسگر، سنس کند آن هم مربوط به باز بودن بیش از اندازه درب یخچال است. یا اینکه عملکرد تشخصی سوئیچ درب از بین برود. برای برطرف کردن عیب باید تشخیصی سوئیچ درب درست شود تا ارور حذف شود.
C1 – وقتی که کمپرسور یکسره سه ساعت کار کند و یا حسگر برفک زدایی بیشتر از 5- باشد. برای رفع عیب اگر دمای حسگر برفک زدایی به پایین تر از 5- آورده شود ارور حذف می شود.
F3 – در بازه زمانی هشتاد دقیقه برفک زدایی دوباره برمی گردد. برای رفع عیب برفک زدایی با حسگر برف زدایی تشخیص داده می شود تا ارور حذف شود.

ارور یخچال فریزر دوو

برای برطرف کردن هر یک از ارورهای زیر در  یخچال فریزر خود با نمایندگی تعمیرات دوو تماس بگیرید.
E2 – سنسور محیط فریزر
E4 – سنسور اواپراتور
E6 – فن فریزر
E7 – سرمایش ضعیف
E9 – هیتر اواپراتور فریزر
E10 – سنسور محیط بیرونی
E11 – فن کندانسور
E12 – دمپر
E13 – قطعی کمپرسور
FRZ.TEMP + SUPPER COOL – حذف تاخیر کمپرسور
FRZ.TEMP + SUPPER FRZ  – دیفراست دستی
FRZ.TEMP + REF.TEMP  – نمایش خطا

سرد نکردن یخچال دوو

اگر یخچال فریزر شما به خوبی سرد نمی کند برای این ایراد می توانیم شش علت بیان کنیم.
اول اینکه احتمال دارد سیم پیچ خازن کثیف شده باشد. برای برطرف کردن این مشکل بهترین کار این است که با یک برس، سیم پیچ های خازن را تمیز کنید این کار را به صورت دوره ای انجام دهید تا عملکرد یخچال فریزر شما کارکردی بهینه داشته باشد.
دوم اینکه احتمال دارد موتور فن کندامستور خراب شده باشد. این ایراد می تواند مکانیکی یا الکتریکی باشد. در صورتی که پره های فن بشکند یا پره ها به راحتی چرخش نداشته بانشد ایراد مکانیکی است اما اگر موتور کار نکند ایرادی الکتریکی است. برای برطرف کردن هر دو مورد باید با تعمیرگاه مجاز دوو تماس بگیرید تا تعمیرکار متخصص آنها را برطرف نماید.
سوم اینکه موتور فن اپراتور ایراد داشته باشد. در صورتی که موتور در هنگام کار صدای زیادی تولید می کند یا فن به راحتی نمی چرخد باید موتور را به کل عوض کنید.

daewoo مرکزی

همینطور می توانید از یک مولتی متر جهت آزمایش سیم پیچی موتور کمک بگیرید. در صورتی که جواب آزمایش منفی باشد مشکل الکتریکی است و باید تعمیرگاه مرکزی دوو را خبر کنید.
چهارم اینکه رله یا خازن ایراد دار باشد. در صورتی که رله یا خازن مشکل داشته باشد کمپرسور احتمال دارد در چرخه خود خوب کار نکند و یا از کار بیفتد.
پنجم اینکه اپراتور یخچال فریزر کلا یخ زده باشد. برای برطرف کردن این مشکل باید به صورت دوره ای یخ زدایی کنید. در ماشین های قدیمی یخ زدایی راحت تر است اما یخ زدایی یخچال فریزر های مدرن نیاز به متخصص دارد تا اگر به کل از کار افتاده باشد تعویض شوند.
ششم اینکه برد کنترل دما خوب کار نکند یا خراب شده باشد. در صورتی که برد کنترل دما مشکل داشته باشد سیستم خنک کننده نمی چرخد و این مشکلی عادی نیست. باید پیش از عوض کردن قطعه از کار کردن بقیه اجزا مطمئن شد. همه این کارها نیاز به تعمیرکار متخصص دارد تا به درستی برطرف شوند.